خانه > ITIL, Persian Contents > مديريت مشكلات (Problem Management)

مديريت مشكلات (Problem Management)

هدف مديريت مشكلات ، حل دليل اصلي رخدادها و پس از آن به حداقل رساندن تاثيرات منفي رخدادها و مشكلات روي موسسه است كه با توجه به خطاها در زيرساختهاي IT ساخته شده ، و جلوگيري از رخداد دوباره مربوط به اين خطاست. يك مشكل يك دليل نامعلوم و ناشناخته از يك يا چند رخداد است، و يك خطاي شناخته شده ، مشكليست كه به صورت موفقيت آميز تشخيص داده شده. CCTA مشكلات و خطاهاي شناخته شده را به شرح زير تعريف كرده است :
يك مشكل وضعيتيست كه اكثر اوقات به عنوان نتيجه چندين رخداد كه داراي عوارض يكساني هستند شناسايي ميشود. مشكلات همچنين ميتوانند شناسايي شوند توسط يك رخداد خيلي مهم ،‌ شاخص يك خطاي واحد، براي آنهايي كه دليلشان نامربوط است، اما براي آنهايي كه تاثيرات مهم هستند.
يك خطاي شناخته شده  وضعيتي است كه دليل اصلي يك مشكل در آن موفقيت آميز شناخته شده است و گردش كاري مناسب روي آن انجام شده است.
مديريت خطا با مديريت رخداد متفاوت است. هدف اصلي مديريت مشكلات، پيدا و حل كردن ريشه اصلي مشكلات و جلوگيري از رخدادهاي جديد است. هدف مديريت رخداد اين است كه سرويس را در سريعترين زمان ممكن به حالت نرمال باز گردانده به طوريكه كمترين تاثير منفي ديده شود.

دسته‌ها:ITIL, Persian Contents
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: