خانه > ITIL, Persian Contents > مدیریت رخداد / مدیریت تجهیزات نرم افزاری

مدیریت رخداد / مدیریت تجهیزات نرم افزاری

مدیریت رخداد (Incident Management) :
هدف از مدیریت رخداد این است که عملکرد سرویسها در سریعترین زمان ممکن به حالت اول باز گردد و اینکه تاثیرات مهم در اعمال موسسه به حداقل برسد، بنابراین  بهترین سطح ممکن کیفیت و دسترس پذیری تضمین میشود. عملکرد نرمال سرویس به عنوان Service Operation در توافق سطح سرویس (SLA) تعیین میشود.
مدیریت تجهیزات نرم افزاری (Software Asset Management) :
مدیریت تجهیزات نرم افزاری (SAM)، تکنیکی است برای یکپارچه کردن افراد، فرآیندها و تکنولوژی تا اجازه داده شود که license های نرم افزارها و استفاده از آنها به صورت سیستماتیک ردیابی ، ارزیابی و مدیریت شود.هدف SAM کاهش هزینه های IT ، مخارج کلی منابع انسانی و ریسکهای ذاتی در صاحب بودن و مدیریت تجهیزات نرم افزاریست.
SAM شامل امور زیر است : نگهداری license های نرم افزار; پیگیری صورت دارایی و استفاده از تجهیزات نرم افزاری; و نگهداری راهکارهای استاندارد و روالها در محدوده تعریف، گسترش، پیکربندی، استفاده و خارج از رده کردن تجهیزات نرم افزاری. SAM کامپوننت نرم افزار را در مدیریت تجهیزات IT نمایش میدهد.

دسته‌ها:ITIL, Persian Contents
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: