خانه > ITIL, Persian Contents > پاسخ به ده سوال اصلی ITIL (سوال نهم و دهم)

پاسخ به ده سوال اصلی ITIL (سوال نهم و دهم)

9- بازگشت سرمایه (ROI) برای آموزش ITIL چیست؟

EMA پیشنهاد میکند که تنها به واژه آموزش برای یافتن پاسخ توجه نکنید بلکه به بازگشت سرمایه حاصل از پیاده سازی best practice نیز توجه کنید. با دانستن این مطلب، اگر تصویر واضحی از موقعیت فعلی خود نداشته باشید، به ناچار باید با ارزیابی پیشرفتها دسته وپنجه نرم کنید. در جریان ارزیابیها، EMA به صورت روزمره  به شرکتها کمک میکند که تصویر واضحی از سازمانشان قبل از پیاده سازی داشته باشند، نقطه بهینه شروع بهسازی را تشخیص دهند، و سپس مقیاسها و سنجشها را برای تشخیص کمیت و مقدار تاثیر تغییرات معین کنند.

 

10- چه فرآیندی برای اینکه سازمان من تصدیق شده توسط ITIL باشد (مدرک گرفته شود) موجود است؟

در صورتیکه ابزارهای مطابق بر ITIL موجوداست، ITIL هیچ فرآیند تصدیقی برای ابزارها یا سازمانها آنگونه که برای اشخاص موجود است ندارد.

دسته‌ها:ITIL, Persian Contents
  1. محامد
    فوریه 7, 2009 در 11:26 ق.ظ.

    با سلام
    براي بالابردن ضريب موفقيت پياده سازي ITIL در سازمان چه بايد كرد؟ آيا بومي سازي ITIL راه حل مناسبي است؟ در اين صورت چه موضوعاتي از اهميت بيشتري برخوردار هستند؟

    • فوریه 9, 2009 در 12:31 ب.ظ.

      سلام دوست عزیز

      موارد زیادی در یک سازمان در موفقیت پیاده سازی ITIL دخیل است. من از تجربه ای که در چند جا داشتم مهمترین موارد را بیان میکنم:

      ۱- شاید مهمترین فاکتور در یک سازمان فرهنگ کارکنان آنجاست. چون اگر این افراد در مقابل تغییرات از خود واکنش نشان دهند کار بسیار مشکل خواهد شد.
      ۲- بررسی نیازهای سازمان و فیت کردن آنها بر ITIL اهمیت بالایی دارد.
      ۳- تغییر فر آیندهای سازمان مانند فرآیند رفع نقص مربوط به پشتیبانی و …
      ۴- از مهمترین موضوعات دیگر تغییر دید مدیران سازمان و خوش بینی آنها به این امر میباشد.
      ۵- آموزش تمامی کارکنان با توجه به مکان سازمانی آنها که اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا اگر کارکنان آموزش کافی ندیده باشند دیگر نمیتوانیم بگوییم که ITIL را در سازمان پیاده سازی کرده ایم بلکه باید بگوییم کارکنان آنگونه که خود آموخته اند کار میکنند.
      ۶- در ابتدای امر شاید تشویق کارکنان به جهت جا انداختم فرآیند جدید مفید باشد. زیرا اغلب افراد میگویند ما که کار خود را انجام میدادیم پس چه نیازی به تغییرات بود؟
      ۷- انتخاب یک نرم افزار Help Desk مناسب
      ۸- بسیاری موارد دیگر

      منظورتون از بومی سازی را خوب متوجه نشدم. اگر قرار است فرآیند جدید پیاده شود بهتر است طبق آن پیش برویم و در آن دخل و تصرف نکنیم.

      موفق باشید
      رمضانی

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: