خانه > ITIL, Persian Contents > برگزاري همايش مديريت خدمات فناوري اطلاعات

برگزاري همايش مديريت خدمات فناوري اطلاعات

بالاخره همايش ITSM در مجتمعي در انتهاي خيابان کارگر برگزار شد. اين همايش از ساعت 9 صبح روزهاي 29 و 30 دي ماه با حضور کارشناسان اين امر که تعداد آنها در ايران خيلي زياد هم نيست برگزارشد.
از آنجايي که من مشغول به خدمت سربازي هستم متاسفانه نتوانستم در روز اول اين همايش حاضر بشوم. اما خوشبختانه در روز دوم با مساعدت فرمانده محترم خودم توانستم در اين جلسه حضور پيدا کنم! در اين همايش کارشناسان متعددي به سخنراني پرداختند که بنده هم از سخنان سخنرانان روزدوم بهره مند شدم.
در روز حضور بنده جلسه با سخنراني آقاي دکتر زرگر در رابطه با کليات ITSM و مباحث عمومي در اين زمينه آغاز شد. پس از ايشان خانم مهندس باقري در زمينه فرآيندهاي بلوغ در ITSM به سخنراني پرداختند.
نفر سومي که به سخنراني پرداختند آقاي مهندس هادي نيلي بودند که از دوستان بسيار خوب و سابقه دار در اين عرصه هستند. ايشان بيشتر به وضعيت خدمات IT در ايران پرداختند و جندين سوال خوب هم طرح کردند. پس از ايشان نوبت به آقاي مهندس حسين توکلي رسيد. ايشان صحبتهاي جالب و مفرهي داشتند که مورد استقبال حاضران قرار گرفت. بايد بگويم که ايشان خيلي علاقه داشتند که تمام مثالهايشان در رابطه با پرينتر و مخصوصا از نوع HP آن باشد! لازم به ذکر است که ايشان مدارک متعددي از HP دريافت کرده اند. موضوع بحث آقاي توکلي TCO يا هزينه هاي کلي مالکيت بود.
بعد از سخنراني ايشان حدود يک ساعت تنفس براي صرف ناهار و خواندن نماز توسط آقاي امير آقايي برگزار کننده همايش اعلام شد.
نوبت ظهر سخنرانيها، از ساعت يک و نيم و با سخنراني آقاي مهندس مهدي حاجي رمضانعلي (برادر بنده) در زمينه ROI يا بازگشت سرمايه آغاز شد. قابل ذکر است اين سخنراني به کمک آقاي آرشام فرشاد و به صورت دو نفره تهيه شده بود. پس از اين سخنراني، آقايان صادقيان و همتي به ترتيب در رابطه با Six Sigma و Modular Design به سخنراني پرداختند. بايد بگويم مبحث دوم ربط زيادي به موضوع همايش نداشت و من نميدانم چرا جزو برنامه همايش قرار گرفته بود به طوريکه در زمان اين سخنراني خيلس ها سالن را ترک کردند و حاضرين هم در حال چرت زدن بودند. البته از آنجاييکه من در بحث توسعه نرم افزارهم کار ميکنم خيلي چرت نزدم!.
در اين موقع بود که همايش با سخنان کوتاه جناب آقاي آقايي و با پذيرايي به پايان رسيد. در کل همايش خوبي بود و از همه مهمتر با دوستاني که در اين زمينه فعال بودند آشنا شدم. من خيلي دوست داشتم به ارئه مطلبي در اين همايش بپردازم ولي به دليل کمبود وقت و خدمت سربازي اين توفيق از من سلب شد. در آينده نکاني را که ازاين همايش براي خودم يادداشت کردم را روي سايت قرار خواهم داد تا دوستان هم از آن بهره مند شوند.
در انتها بد نيست چند عکس را که توسط موبايل از جلسه گرفتم را براي شما قرار دهم. فقط ببخشيد که عکسها از راه دور و از يک زاويه گرفته شده است.

دسته‌ها:ITIL, Persian Contents
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

